Tuesday 25 August 2015

ADMIN

Fesyen Yang Tidak Masuk Akal Tapi Kreatif . Siapakah Thaiban Fashiniost ?




Dengan gaya bagaikan supermodel antarabangsa, seorang remaja lelaki berusia 15 tahun dari Thailand telah menggemparkan dunia alam maya dengan foto-foto fesyen rekaan sendiri melalui akaun instagram miliknya. Ma Deaw, atau lebih dikenali di alam maya sebagai Thaiban Fashionist, telah merekacipta fesyen pakaian yang amat pelik tetapi berjaya menarik perhatian ramai netizen sehingga ke peringkat antarabangsa kerana keunikan bahan-bahan yang digunakan. Ini kerana Ma Deaw hanya menggunakan barangan kegunaan seharian dan semulajadi untuk diperagakan!


Antara bahan-bahan yang digunakan sebagai pakaian yang diperagakan termasuk kulit durian, sayur kobis, selipar Jepun, bakul sangkar ayam, daun pokok pisang dan betik, zink atap rumah, dan kain langsir. Jom tengok foto-foto fesyen kreatif Ma Deaw yang dikongsinya dalam laman sosial:













Baru-baru ini stesen rancangan televisyen Filipina berminat untuk menemuramah Ma Deaw dan telah melamarnya untuk tampil dalam rancangan mereka. Mungkinkah kita akan melihat Thaiban Fashionist beraksi dalam kaca tv suatu hari nanti?

ADMIN

About ADMIN -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :