Wednesday 30 September 2015

Unknown

Komen Menteri Ni Memang Win Apabila Dia Menyatakan RAKYAT MALAYSIA SUKA INTERNET SLOW DARI LAJU , Apakah !!


Kebanyakan rakyat Malaysia memilih untuk membayar kurang untuk kelajuan internet yang perlahan dan bukannya menghabiskan lebih banyak pada sambungan pantas, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak (gambar).

"Lim Kit Siang rungutan tentang kelajuan internet yang perlahan di Malaysia.

"Sebenarnya terdapat pelbagai kelajuan Internet rakyat Malaysia boleh memilih daripada tetapi kira-kira 71% daripada pengguna Internet Malaysia lebih suka pakej jalur lebar Streamyx yang lebih perlahan yang menawarkan kelajuan di antara 384 Kbps 1 Mbps," kata Salleh dalam blog post pada malam Isnin menyangkal blog post oleh Lim.

Lim berkata Salleh "kelihatan hanya berminat untuk blog dan Facebook beliau, sibuk dengan mainan dan kabinet baru tugasan beliau sebagai ketua propaganda Najib untuk melawan politik survival pertempuran Perdana Menteri."

"Seseorang akan dijangka Salleh yang akan sangat sibuk dengan rangka tindakan, pengumuman, kenyataan atau blog tentang bagaimana Malaysia akan kembali ke barisan hadapan-the kuasa teknologi maklumat. Tetapi Salleh telah dilihat prihatin mengenai infrastruktur Internet buruk Malaysia," kata Lim berkata.

Menyangkal dakwaan tersebut, Salleh berkata aduan Lim sama seperti yang dari pengguna Internet di United Kingdom, yang disenaraikan sebagai 16 di Eropah dari segi kelajuan Internet.

"Dianggarkan bahawa jika Britain mahu meningkatkan infrastruktur komunikasi ia perlu membelanjakan kira-kira RM 200bil.

"Persoalan yang ditanya di UK ialah sama ada pengguna Internet bersedia untuk kaki rang undang-undang di atas RM1,400 bilion mereka perlu membayar untuk infrastruktur yang lain seperti tenaga, jalan raya dan landasan kereta api," katanya.

Salleh menegaskan bahawa walaupun kelajuan jalur lebar yang lebih tinggi yang ada, majoriti pelanggan akan melanggan pakej yang lebih murah dan dengan itu lebih perlahan.

"Di Singapura dan Thailand kelajuan minimum berkisar 4-5 Mbps. Di Malaysia ia hanya 384 Kbps. Sudah tentu kita juga boleh melakukan ini untuk Malaysia.

"Kita boleh meningkatkan kelajuan Internet minimum untuk, katakan, 5 Mbps dan memaksa rakyat Malaysia untuk membeli pakej kelajuan yang lebih tinggi. Tetapi itu bermakna kos akan menjadi lebih tinggi serta dan penggunaan Internet akan disediakan untuk hanya mereka yang mampu untuk membayar kos yang lebih tinggi, "kata Salleh.

Beliau menegaskan bahawa rakyat Malaysia boleh memilih pakej 20 Mbps jika mereka mahu perkhidmatan internet berkelajuan tinggi.

"Bagaimanapun, kebanyakan rakyat Malaysia tidak akan memilih untuk ini dan masih lebih suka Internet kelajuan yang lebih murah dan lebih perlahan. Jadi pada akhirnya itu semua bermuara pada kemampuan dan Malaysia menawarkan Internet berpatutan kepada mereka yang mahu dan Internet kelajuan yang lebih tinggi kepada orang-orang di mana wang adalah tidak menjadi masalah, "kata Salleh.

Beliau menambah bahawa semua Lim katakan dalam blog post beliau adalah kelajuan sambungan.

"Lim Kit Siang hanya bercakap tentang kelajuan. Tumpuan Malaysia adalah kelajuan, liputan dan kemampuan. Kami mahu memastikan bahawa pada tahun 2020 sekurang-kurangnya 95% rakyat Malaysia akan mempunyai akses kepada Internet. Dan kami juga mahu memastikan bahawa sekurang-kurangnya 50% daripada kawasan bandar dan 20% daripada kawasan luar bandar mempunyai kelajuan jalur lebar daripada 100 Mbps, "kata Salleh.

Unknown

About Unknown -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :